14 apr. 2010

Förresten.

En lite oväntad händelse var att en forskare från högskolan Dalarna ringde mig i helgen. Hon berättade att hon blivit intresserad av ett konstprojekt jag gjorde på högskolan för två år sen. Nu hade hon visat bilder på och pratat om mitt projekt på nån föreläsning i Wien och bad om min tillåtelse att fortsätta berätta om det, på nåt seminarium med mina gamla bildlärare bland annat. Det tyckte jag gott att hon kunde få göra! Speciellt med tanke på att den ena läraren var väldigt skeptiskt till mitt projekt (medan en annan var eld och lågor), så kanske jag kan få lite upprättelse såhär i efterhand.

Också berättade hon att hon hade gått och köpt en skiva med Lou Reed efter att ha sett min tavla "Perfect day" som utgår ifrån den låten. Där ser man, det kändes ju fint på nåt vis.

2 kommentarer:

  1. Cooooooolt! Du är så bra!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi var superduktiga! Och vi borde verkligen försöka ta upp det igen. Det är ju inte var dag en forskare ringer hem och uppmanar en att spinna vidare på ett skolprojekt! :)

    SvaraRadera